Ansök om lån

Besked direkt

(success)
(success)

Månadskostnad: 2300 kr

Låna 5 000 kr i 90 dagar, Räntekostnad 1450 kr, effektiv ränta 387,13%


Gå vidare

Vanligt förekommande frågor

Här kan du få hjälp med de mest vanliga frågorna gällande vår tjänst

För att låna behöver du en taxerad inkomst de senaste två åren, ett mobilnummer, svenskt bankkonto, en e-postadress och inga skulder eller pågående ärenden hos kronofogden. Vilket belopp du blir beviljad beror på din kreditvärdighet. Om du ej uppfyller de krav som ställs för det belopp du söker kan du bli erbjuden ett lägre belopp.

Nej, du måste ha en deklarerad inkomst för det senaste tillgängliga taxeringsåret. Vi kan inte göra undantag.

Du kan låna i 250 kronors intervaller hos oss, delvis 5000, 5250, 5500 och 5750 kronor och så vidare. Maxbeloppet att låna är 12 000 kronor.

Om du har fått avslag på din ansökan kan det beror på ett av följande faktorer.

Du har deklarerat för lite inkomst under 2016
Ditt senaste lån är fortfarande obetalt
Du har misskött dina tidigare lån hos oss
Du har pågående ärenden (skuldsaldo, betalningsföreläggande etc) hos kronofogden
Du har inte skickat in kompletteringar vi har bett om
Du har inte identifierat dig
Din utgifter är för höga eller din inkomst är för låg
Spelmissbruk

Våra räntor, månadskostnader och totalkostnader för samtliga belopp hittar du här.

Vi betalar ut direkt efter beviljandet under våra öppettider. Om du har Nordea eller handelsbanken kommer pengarna direkt in på kontot, för övriga banker tar det max en bankdag. I undantagsfall kan vi ej erbjuda direktbetalning, då kommer pengarna på kontot närmaste bankdag.

Nej du kan endast ha ett lån i taget. Önskar du låna ett högre belopp måste du återbetala ditt nuvarande lån.

Nej ingen utomstående kan få reda på om du har lånat av oss eller inte.

Du kan välja att få din faktura via e-post eller via ett diskret brev. Vi registrerar inte din kreditupplysnings hos UC så ingen annan aktör eller företag kan se att du har sökt ett lån. Kreditupplysningskopian kommer till ditt konto om du har registrerat dig på kivra.se

Vi har mottagit din ansökan och vårt system har gjort en bedömning på uppgifter ifrån vår kreditupplysning. Det som återstår för oss är att granska din ansökan manuellt. Vi meddelar dig sedan om lånet har slutbeviljats eller inte. Ett slutbesked skall komma inom en bankdag ifrån din ansökan har tagits emot.

Du betalar tillbaka lånet på de fakturor du får efter ett par dagar efter beviljandet av lånet. Du kan se dina fakturor genom att besöka mina sidor.

Kontakta kundtjänst så räknar vi fram den ränta du ska betala och ger dig inbetalningsuppgifter. Du måste kontakta oss innan du väljer att lösa lånet för att få rätt uppgifter.

Ja vi erbjuder förläning på upp till 30 dagar. Vänligen kontakta oss för information.

Vi skickar en påminnelse kort efter förfallodatum. Om skuld fortfarande inte regleras överlämnas ärendet till inkasso och vidare till kronofogden. Att inte betala lånet kan bidra till att din kreditvärdighet försämras och det kan bli svårare i framtiden att t.ex. hyra lägenhet eller köpa bil.

StrandiaFinans™ är tillståndspliktig och dess kreditgivare har tillstånd som konsumentkreditinstitut hos Finansinspektionen.

Då skall du avstå från att ansöka om ett lån.

Låneformuläret och kontaktformuläret skickas med höggradig kryptering i HTTPS (AES-256, 256bit). Hantering och arkivering av låneprocessen hanteras enligt kraven för certifiering av PCI DSS. E-legitmation teknik hanteras/administreras av auktoriserad tredjeparts leverantör. I övrigt har vi ett ett ANTI-FRAUD SYSTEM som identifierar och stoppar smslåne bedrägerier.

Fick du inte svar på din fråga? Kontakta vår kundtjänst